Friday, July 16, 2010

Saya ada tanya orang jual Shaklee kat opis saya..Apa tu ALFALFA? dia pun tak leh jawab dgn jelas....jadi saya search la cari...

APA itu ALFALFA


Inilah pokok alfalfa!-Image from google.

Salam semua,

Sy baru plan nak order Shaklee jugak bila tengok kwn blogger sume punyai susu yg banyak setelah makan set Shaklee ni...saya pun nak cuba demi untuk anak tercinta..jadi saya pun berty kwn yg agen Shaklee kat opis ni..Apa tu ALFALFA sebenarnya? dia terang la jugak tp saya tak berapa puas hati sgt dgn jawapan dia..So tindakan saya ialah saya godek2 cari apa sebenarnya itu..dan jumpalah artikel ni....rupanya nama pokok...


Pertama kali mengenali Shaklee saya tertarik dengan trial pack alfalfa. Sebenarnya saya tertanya-tanya alfalfa tu apa sebenarnya. Teman-teman saya juga turut mengajukan soalan yang sama, "Alfalfa tu apa?"



ALFALFA atau nama saintifiknya Medicago Sativa mendapat namanya dari bangsa Arab di Persia yang membawa maksud “Bapa kepada Segala Makanan”. Keunikan utama adalah pada kekuatan akarnya yang mampu meneroka jauh ke dalam tanah sehingga 40 kaki dalam; menghasilkan kadar penyerapan nutrient, vitamin dan mineral lebih tinggi berbanding dengan tumbuhan seumpamanya yang lain. Memiliki semangat hidup yang kuat dan mampu menahan kekeringan hujan yang amat terhad.

Kelebihan dan khasiatnya:
1. Ibu yang menyusu anak – merangsang pengeluaran susu
2. Terkenal untuk merawat 3A :

• Arthritis

• Asthma

• Allergy



3. Berkhasiat untuk membantu masalah :

• Colon disorder (penyakit usus)

• Kencing manis

• Ulcer

• Melawaskan usus

• Fluid retention (sembab)

• Kurang selera

• Buah pinggang



4. Mengandungi 8 enzim yang boleh membantu masalah :

• Penghazaman

• Flatulence

• Abdominal discomfort dikalangan orang dewasa

• Pencernaan



5. Terkaya dengan klorofil yang dapat membantu masalah

• Gastric

• Eczema (penyakit kulit)

• Anemia

• Sembelit

• Kurang bau badan,nafas, dan foot odor



6. Promotes pituitary gland function



7. Alkalize’s the body and detorities the body especially the liver
Alfalfa turut dibincangkan di dalam forum susuibu. Boleh klik di sini
Pengalaman saya dengan alfalfa ialah kesan keintiman suami isteri menjadi lebih baik. Mmm..bagus untuk si isteri.


p/s: alfalfa tidak boleh diambil oleh mereka yang menghidap penyakit SLE iaitu penyakit antibodi berlebihan di dalam badan.

No comments:

Post a Comment